انواع جعبه و پاکت بسته بندی ادویه و چاشنی

Spice-packaging

طراحی بسته بندی ادویه به چه صورتی باید انجام شود؟ طرح بسته بندی ادویه نیز مانند بسیاری از محصولات غذایی، اولین عامل مؤثر در جلب نظر مشتری است. یک بسته‌بندی خوب می‌تواند علاوه بر جذب سریع نگاه‌ها، کیفیت و ماهیت محتوا را نیز نشان دهد. همچنین از آن جایی که ادویه‌جات یکی از مواد غذایی پرمصرف در جامعه است، توجه به قیمت تمام شده آن نیز اهمیت به‌سزایی دارد. بنابراین در طراحی و بسته بندی ادویه می‌بایست نکات زیادی را مد نظر داشت.

چرا بسته‌بندی کردن مواد غذایی مهم است؟ چه ضرورتی دارد ادویه‌جات در قالب بسته‌های شکیل به مصرف‌کننده عرضه شود؟ آیا این چاشنی‌های خوشمزه درون ظروف جذاب‌تر قرار بگیرند، کیفیت بهتری خواهند داشت؟ مطمئناً خیر پس چرا طراحی پاکت بسته بندی ادویه تا این اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد؟ شکی نیست که بسته‌بندی کردن ادویه از نظر بهداشتی و سهولت عرضه به مشتری امری ضروری است؛ اما آن چه از نظر تجاری و اقتصادی حائز اهمیت می‌باشد، پتانسیل بالای تبلیغات به کمک انواع بسته بندی ادویه و چاشنی است.

با توجه به رشد بی‌سابقه صنایع غذایی و افزایش تعداد تولیدکنندگان شانس خود نمایی یک محصول خاص در بین بی‌شمار برند ادویه، کم خواهد بود. به علاوه گسترش سریع اینترنت و ارتباطات، این رقابت را سخت‌تر می‌کند؛ بنابراین استفاده از یک بسته‌بندی جذاب که بتواند توجه و اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کند، به اندازه کیفیت ادویه پراهمیت است. اهمیت این موضوع در بازار رقابت بین برندها بیشتر دیده می‌شود.

انواع بسته بندی ادویه و چاشنی

روش‌های مختلفی برای بسته بندی ادویه وجود دارد. مثل استفاده از نایلون، پاکت، شیشه، کاغذ و ما قصد داریم تا شما را با این روش‌ها که به شرح زیر می‌باشند آشنا کنیم:

  1. سلفون ادویه: یکی از قدیمی‌ترین روش انواع بسته بندی ادویه و چاشنی است که بهداشت در آن رعایت نمی‌شود ولی به خاطر هزینه کم هنوز در خیلی از عطاری‌ها کاربرد دارد.
  2. پاکت‌های فویل آلومینیوم: پاکت‌های فویل آلومینیومی مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت دارند و همچنین از ماندگاری بسیار زیاد تولید می‌شوند.
  3. پاکت پلاستیکی: این پاکت در انواع مختلف به تولید می‌رسد. از عمده‌ترین آن‌ها پاکت پنجره دار است. این پاکت به مشتری کمک می‌کند تا هنگام خرید داخل بسته‌بندی را نگاه کند و با خیال راحت‌تر خرید کند.
  4. پاکت‌ها کاغذی: ویژگی که روش بسته‌بندی پاکت‌های کاغذی را از بقیه متمایز می‌کند، طراحی و چاپ روی بسته‌بندی است. نوع کاغذی که در این بسته‌بندی‌ها استفاده می‌شود معمولاً گلاسه یا کرافت است.
  5. ساشه: ساشه بسیار محبوب و پراستفاده است. ساشه، به بسته‌بندی کوچک و یک بار مصرف گفته می‌شود. مثل بسته‌بندی سس‌های تک نفره از نظر بهداشتی این بسته‌بندی از لایه‌های مختلف تشکیل شده است. که کار آن‌ها محافظت از آلودگی و رطوبت است.
  6. بسته‌بندی شیشه‌ای: از مزیت استفاده از شیشه می‌توان گفت که شیشه از نظر شیمیایی خنثی است و با ماده بسته‌بندی شده واکنش انجام نمی‌دهد. در این روش طعم و مزه محصول به خوبی حفظ شده که برای ادویه یک عامل حیاتی به حساب می‌آید. همچنین جارهای شیشه‌ای ادویه استحکام بسیار بالایی دارند. پس خیلی هم نگران شکستن آن‌ها نباشید. جارهای شیشه‌ای در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی در بازار هستند.

سفارش انواع بسته‌ بندی ادویه و چاشنی با چاپ اختصاصی

جعبه و بسته بندی ادویه معمولاً برای فروش ادویه‌های گران قیمت و صادراتی استفاده می‌شود. به تازگی برخی از شرکت‌ها اقدام به تولید پک‌های هدیه حاوی انواع ادویه و چاشنی مانند زعفران کرده‌اند که بسیار شیک و با ارزش می‌باشد. علاوه بر این تولیدکنندگان داخلی ادویه برای رقابت در بازار جهانی می‌بایست بسته بندی ادویه و چاشنی خود را مدرن و به روز کنند تا فروش بیشتری داشته باشند.

  1. بسته‌بندی تکی ادویه: این نوع بسته‌بندی برای استفاده ادویه روزمره می‌باشد و در اندازه و ابعاد مختلف تولید می‌شود. این بسته‌بندی‌ها معمولاً ظاهر شیک و خاص دارند تا توجه خریدار را به خود جلب کنند.
  2. بسته‌بندی چند تایی ادویه: بعضی ادویه‌ها در کنار هم استفاده می‌شوند و به نوعی پک هستند. برای فروش این ادویه‌ها از جعبه‌های چندتایی ادویه و چاشنی استفاده می‌شود که هزینه بسته‌بندی را نیز کاهش می‌دهد.
  3. بسته‌بندی کرافت ادویه: ادویه یک محصول طبیعی است و بسته‌بندی کرافت باعث می‌شود مشتری حس طبیعی و تازه بودن را بیشتر احساس کند. این موضوع برای ادویه و چاشنی‌های ارگانیک بیشتر کاربرد دارد.
  4. بسته‌بندی پاکتی ادویه: پاکت ادویه مانند بسته‌بندی تکی است با این تفاوت که ظاهر متفاوتی دارد و به شکل پاکت خرید طراحی شده است.
  5. بسته‌بندی لاکچری و کادویی: ادویه‌های گران قیمت و نفیس را می‌توان در بسته‌بندی شیک به فروش رساند.
  6. استند ادویه: برای نمایش محصول در فروشگاه‌ها از استند محصول استفاده می‌شود که برای ادویه نیز قابل استفاده است. استفاده از استند برند را متمایز می‌کند و باعث فروش بیشتر می‌شود.

کلام آخر

همان‌طور که گفته شد بسته بندی ادویه اولین سطح تبلیغات است که به طور مستقیم توسط مشتری لمس می‌شود. بنابراین توجه و سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه یک روش مؤثر در افزایش بازدهی تولید و عرضه می‌باشد. نکته مهم در انتخاب نوع بسته‌بندی، تناسب بین جنس، شکل و طرح و قیمت آن است که باید از هر نظر برای مشتری جالب توجه و مقرون به صرفه باشد. توجه به این ذائقه و استفاده از آن در طراحی پاکت بسته بندی ادویه می‌تواند بر میزان فروش آن تأثیر مستقیم بگذارد. ما سعی کردیم تا شما را با انواع بسته بندی ادویه و چاشنی آشنا کنیم. برندهایی که برای عرضه محصول خود به دنبال بسته‌بندی‌های متناسب با سلیقه مشتری با بهترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و متفاوت‌ترین متریال هستند تا از محصولات محافظت کنند و برند خود را ارتقا دهند در این راه موفق هستند.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟