انواع جنس بسته‌بندی غذای بیرون بر

انواع جنس بسته‌بندی غذای بیرون‌بر

همه انواع مواد غذایی که توسط بشر تهیه و تولید می‌شوند نیازمند نوع خاصی بسته‌بندی‌اند. هویت بخشی، امنیت، ایمنی، سلامت و در نهایت حمل و نقل، همگی نیاز مبرمی به بسته‌بندی غذای بیرون‌بر دارد. حالا می‌توان گفت که در بین این محصولات مهم‌ترین و بهترین بسته‌بندی، بسته‌بندی غذای بیرون‌بر است؛ زیرا مانع از فاسد شدن غذا و سرد شدن زود هنگام مواد غذایی می‌شود. حضور بسته‌بندی در دنیای مدرن محصور به زمان و مکان خاصی نیست و به معنای واقعی کلمه همه جا حاضر است. بسته‌بندی ابتدایی‌ترین نیاز هر محصول پیش از عرضه به بازار می‌باشد؛ چرا که تولیدکنندگان برای شناساندن خود و محصولاتشان و البته محافظت از محصول در حین حمل و نقل و نگهداری پیش از فروش به آن نیاز دارند. ما در این مقاله در مورد انواع جنس بسته‌بندی غذای بیرون‌بر صحبت خواهیم کرد.

بسته‌بندی می‌تواند ضمن معرفی نام، خواص، مشخصات فنی و شیمیایی، تاریخ مصرف، قیمت، طریقه مصرف و نگهداری صحیح، محافظت آن کالا را تا زمان مصرف به عهده گیرد و در عین حال یک بسته‌بندی مطلوب قادر است موجب افزایش زمان حفظ و نگهداری کالای فاسد شدنی باشد. هدف از جعبه بسته‌بندی غذای بیرون‌بر این است که هم، زمان نگهداری آن‌ها افزایش یابد و هم به طور کلی از خطر عوامل فساد درونی و بیرونی حفظ شود. همچنین حمل و نقل مواد غذایی بهتر و آسان‌تر انجام گیرد. بسته‌بندی عاملی است که نخستین اثر و نقش را به وجود می‌آورد. باید مراقب باشید که در این اولین برخورد، تا آن جا که بسته‌بندی توان دارد، خریدار را جذب کند. به همین منظور باید به عواملی که مربوط به ارتباطات است بها داده شود.

انواع بسته‌بندی غذای بیرون‌بر

جعبه غذا یکی از حیاتی‌ترین و حساس‌ترین محصولات چاپ و بسته‌بندی در صنایع غذایی است و برای رستوران‌ها اهمیت دارد. با توجه به این نکته باید محصولات جعبه بسته‌بندی غذای بیرون‌بر را به نحوه‌ای تولید کرد که هم کیفیت جعبه غذا برای مشتریان حفظ شود و هم با یک قیمت رقابتی برای جعبه غذا به رستوران‌ها کمک شود تا خدمات بهتری به مشتریان ارائه کنند. پک بسته‌بندی برای غذای بیرون‌بر بهترین جایگزین به جای کیسه‌های نایلونی است. انواع جنس بسته‌بندی غذای بیرون‌بر زیاد و متنوع است.

ساده‌ترین حالت، استفاده از سینی مقوایی غذا است. از مزایای سینی غذا، مقرون به صرفه بودن و ارسال ایمن غذا برای مشتری است. برای استفاده از سینی غذا تمام اجزا مانند ظرف غذا، ترشی، نوشیدنی و… داخل سینی غذا قرار می‌گیرد و توسط یک دستگاه پک روی آن‌ها پلاستیک کشیده می‌شود. به این ترتیب همه ظروف در جای خود ثابت می‌مانند و نگرانی برای ریختن یا جابه‌جا شدن غذا وجود ندارد. مهم‌ترین مزیت سینی غذا این است که مدل‌های مختلف ظروف غذا را می‌توان در آن قرار داد و به راحتی فیکس کرد در حالی که جعبه غذا این قابلیت را ندارد. اما اگر دنبال کیفیت بالاتری هستید، جعبه بسته‌بندی غذای بیرون‌بر بهترین انتخاب هست.

تفاوت جعبه‌های غذا با سینی غذا

تفاوت جعبه‌های غذا با سینی غذا در این است که جعبه‌های غذا ارتفاع بیشتری دارند و با در ساخته می‌شوند. این جعبه‌ها برای حمل ظروف آلومینیومی، فومی و… طراحی و تولید می‌شوند و ابعاد بسیار متنوعی دارند. اما سایزهای متداول غذا از تک پرس تا چهار پرس است. مزیت اصلی جعبه بسته‌بندی غذای بیرون‌بر گرم نگه‌داشتن غذا است. ضمن این که تأثیر بهتری در برندینگ رستوران شما دارد و زمانی که بخواهید غذا را به صورت سازمانی بفروشید جعبه‌های غذا راحت‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند. سایز جعبه‌های غذا باید به گونه‌ای باشد که ظروف غذا در آن لق نزند. بنابراین بهتر است چند سایز مختلف از جعبه غذا تهیه کنید تا برای سفارش‌های متنوع جعبه‌های جداگانه داشته باشید. انتخاب انواع جنس بسته‌بندی غذای بیرون‌بر بستگی به جامع هدفتان دارد.

اگر مشتریان شما مردم عادی هستند کارتن غذا تک پرسی تا چهار پرسی و اگر مشتریان شما سازمان‌ها و نهادها هستند سایزهای 30 تا 40 پرسی استفاده کنید. جعبه غذای تک پرسی ( یک عدد ظرف غذا + مخلفات ) می‌تواند دسته‌دار یا بدون دسته باشد. سینی مقوایی غذا عمدتاً از جنس مقوای ایفلوت است. مقوای ایفلوت، مقواهای سه لایه‌ای هستند که در لایه وسط آن‌ها ورق سینگل قرار می‌گیرد. برای حمل غذا، مقوای یک لایه کافی نیست. بهترین بسته‌بندی غذای بیرون‌بر کارتن سه لایه ایفلوت است که استحکام بالایی دارد. ابعاد سینی غذای مقوایی بر اساس سایز ظرف غذا تقسیم‌بندی می‌شود؛ بستگی دارد که از ظرف آلومینیومی استفاده می‌کنید یا فومی. این نوع پک غذا، یکی از مرسوم‌ترین انواع بسته‌بندی غذا بین کترینگ‌ها و رستوران‌هاییست که با قیمت‌های رقابتی و حجم بالای سفارش در حال فعالیت هستند.

بهترین بسته‌بندی برای غذای بیرون‌بر

حتماً تاکنون حداقل یک بار از غذای بیرون‌بر یا رستورانی خورده‌اید! برای تمام افراد رعایت بهداشت در تولید، تهیه و توزیع یا عرضه غذاهای رستورانی اهمیت ویژه‌ای دارد. با پیشرفت صنعت انواع جنس بسته‌بندی غذای بیرون‌بر و جا افتادن فرهنگ پک کردن انواع محصولات از جمله غذاهای بیرون‌بر و رستورانی، صاحبان رستوران‌ها و فست فودها غذاهای خود را درون جعبه قرار داده و سپس به مشتری عرضه می‌کنند. با توجه به متفاوت بودن شکل و نوع غذاها پک این محصولات نیز در انواع شکل‌های مختلف، متنوع و متناسب با نوع محصول تهیه و تولید می‌شوند؛ مثلاً برای غذاهای سرد و گرم باید بسته‌بندی‌های متفاوتی تولید گردد.

حالا می‌خواهیم چند نمونه از بهترین بسته‌بندی غذای بیرون‌بر و رستورانی را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر صاحب رستوران یا فست فود هستید بتوانید با خواندن این مقاله به ایده‌های جدیدی جهت پک کردن محصولات غذایی بیرون‌بر خود برسید.

انواع بسته‌بندی غذای بیرون‌بر خانگی و رستورانی

جعبه‌های کارتنی و مقوایی به دلیل قابلیت بازیافتی بودن بهترین نوع بسته‌بندی غذای بیرون‌بر محسوب می‌شوند. انواع پیتزاها در کارتن‌های سه لایه عرضه می‌گردند. کارتن سه لایه فلوت ( ورق کنگره‌ای ) و یک لایه ورق مسطح به شکل کیبوردی برای بسته‌بندی پیتزا تولید می‌گردد. پیتزاها در سه اندازه عمومی که شامل مینی، متوسط و خانواده می‌باشد عرضه می‌شوند که جعبه‌های تولید شده متناسب با این اندازه‌ها می‌باشند. برای سیب‌زمینی سرخ شده معمولاً از جعبه‌های مقوایی استفاده می‌کنند. برخی جعبه‌های فست فود و غذایی بیرون‌بر را به صورت دسته‌دار تولید می‌کنند تا حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر شده به راحتی جابه‌جا شوند.

جعبه غذای رستوران بر اساس نوع فعالیتی که رستوران دارد طراحی و تولید می‌شود. اگر رستوران ایرانی هستید و غذا را در ظرف‌های آلومینیومی سرو می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم برای غذای بیرون‌بر از جعبه‌های کارتنی و ایفلوت استفاده کنید. این جعبه‌ها تنوع چاپ پذیری از 1 تا 4 رنگ را دارند. تنوع ابعاد جعبه‌های رستوران براساس تعداد پرسی که داخل جعبه قرار می‌گیرد تقسیم می‌شود. ابعادی در اندازه‌های تک پرسی تا 10 یا 12 پرس یا حتی بیشتر هم شامل می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انواع جنس بسته‌بندی غذای بیرون‌بر پرداختیم. برای جعبه بسته‌بندی غذای بیرون‌بر از متریال های مختلفی مانندکاغذ، پلاستیک، کارتن و غیره استفاده می‌شود. بهترین بسته‌بندی برای غذای بیرون‌برعبارت اند از: پاکت‌های کاغذی، کارتن‌های مقوایی یا جعبه بسته‌بندی غذای بیرون‌بر، کیسه‌های دستی و فویل‌های آلومینیومی که به دلیل مقاومت بالا و گرم نگه داشتن مواد غذایی بسیار استفاده می‌شوند. صاحبان رستوران‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی می‌توانند با انواع بسته‌بندی غذای بیرون‌بر به عنوان یک تبلیغات غیر مستقیم برای جذب بیشتر مشتری استفاده کنند.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟