روش های بازاریابی از طریق منو و لیست غذا

بازاریابی از طریق منو و لیست غذا

در حوزه رستوران‌داری، از بهترین روش‌ها برای شناساندن خود به مشتریان بازاریابی از طریق لیست غذا است. با توجه به رشد روزافزون رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فست‌فودها، رقابت در این بازار نیز افزایش یافته است. برای موفقیت و جذب مشتری، باید از روش‌های بازاریابی موفق کمک گرفت. ممکن است خیلی از رستوران‌ها یا فست‌فودها کیفیت غذای قابل قبولی داشته باشند ولی به دلیل ناشناخته بودن نتوانسته‌اند مشتریان ثابت خود را پیدا کنند. کما این که بسیاری از رستوران‌ها یا کافی‌شاپ‌ها نیز توسط افرادی سرشناس و با پشتوانه مالی زیاد اداره می‌شوند.

تمامی این مسائل باعث می‌شود تا اهمیت بازاریابی کسب و کار افزایش پیدا کرده و همه از طرق مختلف بخواهند لیست منو و غذای خود را به افراد علاقه‌مند معرفی نمایند. حال این که تا چه اندازه موفق باشند، به مواردی مانند آشنایی با روش‌های بازاریابی موفق، پیاده کردن این فرایند، بالا بردن سطح کیفی غذا و نیز ارائه خدمات بهتر و … بستگی دارد.

بازاریابی از طریق لیست غذا و منو

روش‌های بازاریابی بسیار گسترده است و پیشرفت تکنولوژی نیز به ابداع روش‌های جدید کمک می‌کند. بازاریابی از طریق لیست غذا روشی برای رستوران‌دارها و مراکزی است که با ارائه خدمات مربوط به غذا سروکار دارند. در این قسمت به معرفی چندین روش بازاریابی از طریق معرفی لیست غذا می‌پردازیم:

معرفی لیست غذا در شبکه‌های اجتماعی

امروز شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام به عنوان محلی برای معرفی شغل و فعالیت‌های مختلف تبدیل شده است. رستوران‌داران و فعالین در عرصه ارائه غذا نیز از این مقوله استثنا نیستند. بازاریابی از طریق لیست غذا می‌تواند در این شبکه بدون مرز انجام شود. همچنین کلیه خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود نیز به مشتریان معرفی گردد. البته برای موفقیت در این زمینه باید مهارت و تجربه لازم را داشت. همچنین می‌توانید با مشاورین بازاریابی در فضاهای مجازی همکاری نمایید؛ زیرا عدم موفقیت به دلیل عدم داشتن آشنایی کامل ممکن است منجر به شکست شده و بازار فروش و جذب مشتری خود را از دست بدهید.

معرفی لیست غذا و ارائه خدمات از طریق وب سایت و گوگل

طراحی وب سایت یکی دیگر از روش‌های بازاریابی از طریق لیست غذا است. در این صفحه شخصی می‌توانید منوی غذای خود را معرفی نموده و نیز نظرات مشتریان را منعکس کنید. به‌روزرسانی و اختصاص دامنه بیشتری از گوگل به وب سایت از روش‌هایی است که می‌تواند باعث بالا بردن صفحه و بازدید بیشتر مشتریان شود. چون امروزه تمایل افراد به‌خصوص جوانان به دسترسی راحت‌تر به مراکز عرضه غذا و سفارش موارد دلخواه غذا یا فست‌فود زیاد شده است و از این موضوع می‌توان به عنوان فرصت کمک گرفت.

تبلیغات چاپی

برای رستوران‌های بیرون بر و یا فست‌فودها، نحوه بسته‌بندی می‌تواند یکی از روش‌های بازاریابی موفق به حساب بیاید. تبلیغات و نیز گنجاندن اطلاعات لازم بر روی پاکت یا جعبه بسته‌بندی یکی از روش‌های رایگان بازاریابی از طریق لیست غذا است. همچنین تبلیغات چاپی از طریق کارت، تابلو و پوستر نیز از جمله روش‌ها برای شناساندن رستوران یا کافی‌شاپ و … به طیف گسترده‌ای از افراد است.

ارائه خدمات در هر ساعت شبانه‌روز

این روش می‌تواند برای بازاریابی بسیار مهم باشد. این که شما برای هر وعده‌ای غذای مخصوص دارید و یا میان وعده، نوشیدنی و نیز منوهای مختلفی را ارائه می‌دهید و همواره این منوها تازه و به‌روز می‌شوند، در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

توصیف منو توسط پیشخدمت‌ها

پیشخدمت‌ها لازم است با کلیه غذاها یا فست‌فودهایی که در رستوران ارائه می‌شود، آشنایی کامل داشته باشند. این که بتوان منوی غذا را توصیف کرد، نقش مهمی در جلب نظر مشتریان دارد. بسیاری از مراجعه‌کنندگان ممکن است از ترکیبات غذا و موادی که برای تهیه آن بکار رفته، آگاهی کامل نداشته باشند؛ بنابراین بهتر است در خصوص نحوه پخت، ترکیبات بکار رفته، دورچین‌هایی که برای خوشمزه‌تر شدن و لذت بردن بیشتر از غذا نیاز است آشنایی داشته باشید و بتوانید بهترین پیشنهاد را به مشتری بدهید. رضایت مشتری باعث تبلیغ و بازاریابی رایگان برای مجموعه خواهد شد.

بازاریابی از طریق نوشیدنی

در حال حاضر تنوع زیادی در نوشیدنی‌ها نیز وجود دارد و انتخاب بهترین طعم آن ممکن است برای بسیاری سخت باشد. معرفی نوع نوشیدنی، طعم آن و موادی که در ترکیبات آن به‌کار رفته بسیار اهمیت دارد. برای نوشیدنی‌ها نیز مانند بازاریابی از طریق لیست غذا می‌توان راهکارهایی را ارائه داد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

استفاده از آبمیوه‌های طبیعی در منو

با توجه به این که آبمیوه‌های مصنوعی آسیب زیادی به بدن وارد می‌کنند، آبمیوه‌های طبیعی بیشترین استقبال را میان مردم دارد. استفاده از قند زیاد، اسانس، نگه‌دارنده‌های مصنوعی در آبمیوه‌های بازاری باعث شده تا تمایل افراد به نوع طبیعی این محصولات بیشتر شود؛ بنابراین برای جلب نظر مشتریان می‌توانید از این طریق بازاریابی نمایید. استفاده از این آبمیوه‌ها در منوی رستوران باعث می‌شود تا فرد با خیال راحت نسبت به تهیه این محصولات اقدام نماید. همچنین در سایر موارد مانند کارخانه‌ها معتبر و شناخته شده نیز برای جذب مشتری از این روش کمک می‌گیرند. این موضوع به‌خصوص در مورد کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است. تمایل زیاد کودکان به نوشیدنی‌ها باعث شده تا والدین حساسیت خاصی روی این موضوع داشته باشند؛ لذا برای بازاریابی از طریق نوشیدنی می‌توانید این راهکار را در برنامه‌های خود داشته باشید.

نوع بسته‌بندی

نحوه بسته‌بندی نوشیدنی‌ها تأثیر زیادی در جذب مشتری و بازاریابی دارد. برای موفقیت در این حوزه مانند بازاریابی از طریق لیست غذا بهتر است خلاقیت و نوآوری در زمینه نوع بسته‌بندی نوشیدنی داشته باشید. در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز بهتر است از هنر افراد خلاق استفاده و سعی کنید نوآوری در این زمینه داشته باشید. بر روی بسته‌بندی نیز می‌توانید تبلیغات رایگان ارائه دهید و مشتری را با ترکیبات داخل نوشیدنی، طعم آن، گرمی و سردی و … بیشتر آشنا کنید. این موضوع نیز در مورد نوشیدنی‌های مخصوص کودکان با ترفندهای بیشتر همراه است. کمک گرفتن از شخصیت‌های داستانی و مورد علاقه کودکان در بسته‌بندی نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث جلب نظر آن‌ها شود.

معرفی نوشیدنی‌ها توسط پیشخدمت

در رستوران‌ها می‌توانید بعد از ورود مشتریان و استقرار آن‌ها، نوشیدنی‌های موجود در منو را معرفی نمایید. برای این کار بهتر است پیشخدمت با تمامی مشخصات و ویژگی‌های نوشیدنی آگاه باشد. لذا پیشخدمت باید در صورت نیاز بنا به سلیقه و طعم مورد پسند مشتری، نوع نوشیدنی را پیشنهاد دهد. در این مورد می‌توانید از کوکتل‌های مختلف و متنوع برای منوی خود استفاده کنید. هرچه منو جمع و جورتر بوده و تعداد نوشیدنی‌ها محدودتر ولی باکیفیت‌تر شود، مؤثرتر خواهد بود. ترغیب پیشخدمت به امتحان کردن نوشیدنی‌های موجود در رستوران می‌تواند باعث آشنایی مشتریان و بازاریابی مؤثر در این زمینه باشد.

استفاده از تخفیف‌ها

یکی دیگر از روش‌ها برای بازاریابی از طریق لیست غذا و نوشیدنی‌ها، دادن تخفیف در بازه‌های زمانی مختلف است. حتی در ابتدا می‌توانید برای بازاریابی، نوشیدنی‌هایی که سفارش داده می‌شود را رایگان و یا با تخفیف ارائه دهید. در این صورت اگر طعم نوشیدنی باکیفیت و مطلوب باشد، امکان تبدیل مشتری معمولی به مشتری ثابت وجود دارد.

کلام آخر

با تنوع زیاد صنعت رستوران‌داری، کافی‌شاپ و فست‌فود، جذب مشتری ثابت کمی سخت‌تر شده است. در این میان بازاریابی از طریق لیست غذا و نوشیدنیبه عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای شناساندن مراکز به شمار می‌آید. معرفی غذاها از طریق بازاریابی، آشنا نمودن با نوشیدنی‌هایی که در رستوران‌ها سرو می‌شود یا به صورت بیرون بر ارائه می‌شود نیاز به مهارت و تخصص دارد؛ زیرا بازار داغ این مجموعه‌ها، رقابت را تنگاتنگ کرده و در این رقابت هر طرف که آگاهی بیشتر و یا بازاریابی موفقی داشته پیروز خواهد شد. راهکارهای زیادی برای بازاریابی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تبلیغات در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام و وب سایت و استفاده از تبلیغات چاپی روی بسته‌بندی یا بنر و … تخفیفات مناسب و چشمگیر، استفاده از مواد اولیه طبیعی در پخت غذاها و تهیه نوشیدنی‌ها به منظور بالا بردن کیفیت و … از جمله آن‌ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟