مردم از بسته‌بندی چه می‌خواهند؟

مردم از بسته بندی چه میخواهند

بسته‌بندی را می‌توان نوعی لباس فاخر، زیبا و کارآمد نامید. این بسته‌بندی در بعضی از محصولات هم می‌تواند زشت و ناکارآمد باشد.مردم از بسته بندی چه می خواهند؟ اگر شما در انتخاب بسته بندی ایده آل خود نهایت سلیقه را به خرج دهید، می‌توانید فروش خود را چندین برابر کنید و موفقیت بسته‌بندی را که رابطه مستقیم با بهتر دیده شدن کالا و برندتان دارد را میسر کنید؛ پس در نتیجه خواسته های مردم از بسته بندی خوب می‌توان این را بیان کرد که رابطه مستقیم با فروش شما دارد. بسته‌بندی ضمن تأمین حداقل اثرات اقتصادی و زیست‌محیطی، نیازهای محصول را برآورده می‌کند. بسته‌بندی خوب از مواد مناسب در ساختار خود استفاده می‌کند. هر گونه خلل یا غفلت عمدی و سهوی در تدوین اهداف بسته‌بندی موجب خلق اقتصادی کاذب و افزایش خطاهای سیستمی می‌گردد.

طراحی مناسب برای بسته‌بندی، خلاقیت در بسته‌بندی برای جلب توجه مشتری بدون در نظر گرفتن وظایف و عملکردهای آن غیرممکن است؛ برای طراحی مؤثر و کارآمد نه تنها تمام عناصر باید مرتبط باشند بلکه در نهایت باید بسته‌ای تولید کرد که زیبا و در خور توجه بوده و به عنوان یک تجربه منحصر به فرد فراموش‌نشدنی و لذت‌بخش باشد؛ در طراحی و ایجاد یک بسته مناسب و چشمگیر، باید از دو دیدگاه به آن نگریست یکی از جنبه هنری و خلاق و دیگری در نظر داشتن نکات فنی و نیازهای بازار.

مردم از بسته بندی چه می خواهند؟

  1. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته‌بندی و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی محصولات است.
  2. اطلاع‌رسانی: اطلاعاتی مانند نحوه انبار و استفاده از محصول، ترابری، چگونگی حذف یا نابود کردن بسته‌ها یا محصولات بر روی بسته‌ها چاپ شده توسط برچسب آن‌ها چسبیده می‌شوند؛ تمامی محصولات غذایی، دارویی، پزشکی و شیمیایی بسته‌بندی باید با استانداردهای معتبر بین‌المللی مطابقت داشته و در برخی موارد با قوانین بین‌المللی یا منطقه‌ای یا انجمنی مطابقت داشته باشند.
  3. بازاریابی: بسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها می‌توانند توسط بازاریابان برای ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید محصول استفاده شوند. طراحی بسته یک نمود بیرونی ثابت و مهم برای دوجین از سال‌ها بوده است. ارتباطات بازاریابی و طراحی‌های گرافیکی برای نما دادن به بسته و در اکثر موارد به عنوان نقطه اصلی فروش بکار برده شده‌اند.
  4. ایمنی: مردم از بسته بندی چه می خواهند؟ ایمنی بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در کاهش آسیب و همچنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها می‌توانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیرمجاز به کالا سازمان‌دهی و مهندسی شوند. ساختمان بعضی از بسته‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از باز شدن و دستبرد می‌باشند.
  5. سهولت: بسته‌ها باید ویژگی‌هایی را به همراه داشته باشند که باعث سهولت در توزیع، جابه‌جایی، نمایش، باز و بسته نمودن دوباره، فروش، استفاده و استفاده مجدد از آن گردند.
  6. زیبایی: از دیگر نیاز مردم برای بسته بندی طراحی زیبا در عین مقاومت و حفظ کیفیت می‌باشد.

چگونه بسته‌بندی ایده آل داشته باشیم؟

گاهی اوقات طرح روی جلد و بسته‌بندی محصولات احساسات خاصی را در ذهن شما بیدار می‌کند. این امر سبب می‌شود علی رغم شباهت محتویات بسته، میل به خرید یک محصول خاص در شما شکل می‌گیرد. در ادامه به نمونه‌های چشم‌گیری از بسته‌ بندی ایده آل محصولات می‌پردازیم.

  1. استفاده از الگوها: با طرح‌هایی ساده و رنگ‌هایی مناسب می‌توان بسته‌بندی محصولات را بسیار جذاب و زیبا کرد. طرحی ساده به کمک عناصری آشنا می‌تواند چشم‌نواز و جذاب باشد.
  2. استفاده مناسب از حجم و فضا: در طراحی بسته‌های مواد غذایی باید به تمام حجم و فضایی که در اختیار دارید توجه کافی داشته باشید.
  3. استفاده از سادگی: گاهی اوقات سادگی تمام چیزی است که در بسته‌بندی محصولات به آن نیاز دارید. برای مثال طرح‌هایی که باعث می‌شود نوعی احساس بازیافت و بازگشت به طبیعت در ذهن متبادر بشود ارتباط خوبی با مخاطب ایجاد خواهد کرد.
  4. توجه به نوع مشتری و تجربه‌ی او: به نوع مشتری، هدف و تجربه‌های هر گروه از مشتریان، دقت کنید.
  5. بسته‌بندی به مثابه مکمل محصول: بسته‌بندی محصولات باید به نوعی مکمل محتویات درونی بسته باشند. شفافیت بسته باعث می‌شود که درون آن به خوبی دیده شود. نوعی صداقت و وضوح در این نوع بسته‌بندی وجود دارد که موجب می‌شود مشتری از خرید جنس اطمینان داشته باشد، زیرا تولیدکننده با صداقت و اطمینان درون بسته را به نمایش گذاشته است.
  6. توجه به کاربرد: توجه به کاربرد و کارکرد محصول نیز در برخی مواقع منجر به تولید ایده‌های جالبی در بسته‌بندی محصولات می‌شود.
  7. برجستگی: استفاده از رنگ‌های متعدد و تصویری که با عادت‌های بصری کمی در تضاد است نیز جلب توجه می‌کند.

کلام آخر

بسته بندی ایده آل کالا ابزاری مؤثر در برنامه‌ریزی و بازاریابی محصولات است. بسته‌بندی شامل ظرف، برچسب و دفترچه راهنمای داخل بسته‌بندی است. مردم از بسته بندی چه می خواهند؟ بسته‌بندی خوب نقش فروشنده را در ارتباط با انتقال اطلاعات در مورد محصول به نحوه موثری ایفا می‌کند. بسته‌بندی نامناسب بر روحیه مصرف‌کننده تأثیر منفی دارد. بسته‌بندی کالاها نیز همانند انسان‌ها پیر و فرسوده فروش و گسترش بازار تغییر در بسته‌بندی ضروری است. خواسته های مردم از بسته بندی، محافظت از محصول، ایجاد اطمینان از کالا، فراهم کردن راحتی مصرف‌کننده، وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط با مشتری، داشتن ارزش استفاده مجدد، تقسیم بازار هدف، تجلی هویتی خاص برای محصول، گسترش دوره حیات محصول، متمایز کردن محصول و زیبایی، کمک به عملیات خرده‌فروشی، فراهم کردن وضعیت برای بهره‌برداری بیشتر از بازارهای بالقوه، تناسب با سرعت تولید است.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟