نکاتی که باید قبل از تغییر و ارتقای بسته بندی مجموعۀ خود بدانید

نکاتی که باید قبل از تغییر و ارتقای بسته بندی مجموعۀ خود بدانید

برای هر مجموعه ای اعم از رستوران، فست فود یا کافی شاپ، بسته بندی و طراحی یکی از مهم ترین بخش های کار است. درکنار کیفیت غذا و مواد غذایی، ارتقای طراحی و کیفیت بسته بندی شما می تواند به شما فرصت دهد تا تأثیر بیشتری روی مشتریان خود داشته باشید. به طور مثال یک طراحی غیر جذاب یا یک بسته بندی بی کیفیت به مشتریان شما این حس را القا می کند که شما برای کسب و کار خود ارزشی قائل نیستید و به مرور آن ها را از دست می دهید.

نیازهای مشتریان خود را بررسی کنید

اگر به این نتیجه رسیده اید که ارتقای بسته بندی و کیفیت آن می تواند در کسب و کار و رونق رستوران یا فست فود یا کافی شاپ شما تأثیرگذار باشد، باید شروع به جمع آوری اطلاعات درباره مشتریانتان کنید. بسیاری از صاحبان رستوران ها غالبا در شروع راه اشتباه کرده و بدون استراتژی و برنامه درست پا در مسیر تغییر بسته بندی می گذارند که در نتیجه به صرف هزینه های گزاف و عدم کسب نتیجه دلخواه می انجامد. بهتر است قبل از هر کاری، یک استراتژی شفاف را پایه ریزی کنید.به عنوان مثال:

  • آیا مشتریان شما نیاز به ظروف با سایزهای متفاوت دارند؟
  • آیا طراحی، فرم و شکل خاص محصولات شما نظر مشتریانتان را جلب می کند؟
  • آیا از بسته بندی محصولات شما رضایت دارند؟

بهتر است قبل از شروع ناگهانی و تغییر یکباره طراحی فرم یا گرافیک در بسته بندی، راجع به مشتریانتان تحقیق کرده و با یک مشاور حرفه ای برای ارتقای بسته بندی مشورت کنید. هرچه بیشتر در مورد مشتریانتان بدانید، میتوانید تغییرات خود را به نحوی اعمال کنید که نظر مشتریان را بیشتر و بیشتر به خود جلب کند.

برای موضوع بسته بندی های خود برنامه مدون داشته باشید

عدم هزینه کافی یا خرید محصولات بی کیفیت و ارزان باعث می شود اینگونه به مشتری تلقی شود که شما برای یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش رستوران و فست فود خود اهمیت نداده اید، و این اتفاق باعث دور شدن مشتریانتان از شما می شود. از سوی دیگر یک بسته بندی زیبا و شکیل و باکیفیت که هویت مجموعه شما را همراه خود دارد و می تواند به شکل گیری رابطه قوی تر با مشتریان بیانجامد که به وفاداری آنها به مجموعه شما ختم می گردد. زیبایی و کیفیت محصولات شما، حتی میتواند هنگامی که یکی از مشتریان شما از غذای خود عکس میگیرد و در فضای مجازی اینستاگرام به اشتراک می گذارد، تأثیرگذار باشد.

لیستی از نیازهای مجموعه خود تهیه کنید

  • آیا طراحی و بسته بندی برای شما و مشتریانتان حائز اهمیت است و می تواند در مجموعه شما تأثیرگذار باشد؟ در این صورت نیاز به طراحی شکیل و بسته بندی با کیفیت و زیبا دارید.
  • آیا غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم دارید؟ در این صورت نیاز به انواع بسته بندی دارید که توانایی نگه داری گرما و سرما و حفظ آنها تا رسیدن غذا به مشتریان را داشته باشند.
  • آیا میزان سفارشات شما در روز زیاد است؟ در این صورت باید با تأمین کننده بسته‌بندی (چاپخانه) کار کنید که بتواند نیاز بسته بندی شما را به موقع و در زمان های معین و سریع تأمین کند.

بهترین تأمین کنندگان را برای تهیه محصولات خود انتخاب کنید

در نهایت، پس از اینکه نیاز های مجموعه خود و مشتریان خود را بررسی کردید، باید با تأمین کنندگانی کار کنید که بتواند در مرحبه اول مشاوری حرفه ای برای شما بوده و سطح نیازها، استراتژی و اهداف شما را درک کنند و به بهترین نحو با شما همکاری داشته باشد. یک مشاور خوب در زمینه طراحی و بسته بندی، نقاط ضعف و قوت محصولات شما را از لحاظ کیفی و ظاهری ارزیابی کرده و با ارائه راهکارهای مناسب، به شما و مجموعه تان در ارائۀ هرچه بهتر خدمات بهتر به مشتریانتان کمک میکند. که در طولانی مدت می تواند به رونق کسب و کار مجموعه شما بیانجامد.

صنایع چاپ و بسته بندی مودت با بیش از 28سال سابقه درخشان افتخار دارد که به شما مشاوره لازم را در جهت بهینه کردن بسته بندی محصولاتتان ارائه داده و با اختیار داشتن تیم مجرب و کارآزموده طراحی گرافیکی و صنعتی تحول بزرگی در بسته بندی های شما ایجاد نماید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟