چه کارهایی می توان با یک جعبه پیتزا انجام داد!

کاربرد های جعبه پیتزا

همه ما عاشق سفارش پیتزا هستیم! لذت بردن از خوردن پیتزا و عدم نیاز به پختن غذا در خانه یکی از مهمترین دلایل سفارش پیتزا است. بعد از خوردن پیتزا برای ما یک جعبه باقی می ماند که باید آن را به سطل زباله بی اندازیم. بله تنها نکته منفی برای سفارش پیتزا جعبه مقوایی آن است که از طرفی نبود آن بهداشت غذا را به خطر می اندازد و از طرفی به دلیل نبود سیستم بازیافت مناسب در ایران، تولید و بازیافت جعبه پیتزا به محیط زیست آسیب وارد می کند. برای پاسخ جامع به این پرسش می‌توانید به مقاله بازیافت جعبه پیتزا مراجعه کنید.

اگر با ذوق و خلاق باشیم می توانیم از جعبه ایفلوت پیتزا یک اثر هنری و یا کاربردی بسازیم. در این مقاله چند ایده جذاب و کاربردی برای استفاده مجدد از بسته بندی پیتزا بررسی می شود:

با جعبه پیتزا محل خواب حیوان بسازید

اگر در محیط اطرافتان گربه زندگی می کند، می توانید با جدا کردن قسمت بالای جعبه برای آنها مکان مناسب خواب بسازید. از آنجایی که حیوانات خانگی و یا حتی حیواناتی که در خیابان زندگی می کنند به بوی پیتزا علاقه دارند، می توانید از جعبه پیتزا برای ساختن یک مکان مناسب خواب برای آن ها کمک بگیرید. این جعبه مخصوصا برای گربه هایی که تازه به دنیا آمده اند مکان مناسبی برای استراحت است.

ساخت سه پایه نقاشی

با جعبه پیتزا سه پایه نقاشی بسازید. سه پایه های حرفه ای نقاشی گران قیمت هستند و از این رو خریدن آن برای بچه ها چندان مقرون به صرفه به نظر نمی رسد. از طرفی بچه ها علاقه دارند خود را در قالب مشاغل مختلف دیده و از بازی کردن به عنوان یک نقاش لذت ببرند. شما با کمک جعبه ایفلوت پیتزا می توانید برای آن ها یک سه پایه نقاشی بسازید. برای این کار می توانید درب جعبه را به سه قسمت تقسیم کنید و و دو سوم آن را رو به بالا تا کنید.. برای بالا ماندن درب جعبه می توانید از یک کاغذ مقوا در پست جعبه کمک بگیرید. یک سوم باقی مانده می توان محلی برای قرار دادن قلم ها در نظر گرفته شود. کاغذ سفید را به کمک چسب نواری، گیره یا هر وسیله که در دسترس دارید روی جعبه سفت کنید تا کودک شما بتواند خود را در قالب یک نقاش ماهر تصور کند.

با جعبه پیتزا فوتبال دستی بسازید

اگر اهل خوردن پیتزاهای بزرگ هستید می توانید از جعبه آن به عنوان یک فوتبال دستی استفاده کنید. برای این کار باید چند عدد لوله پلاستیکی، چند آدمک و رنگ نیاز دارید. ابتدا تمام قسمت های جعبه ایفلوت پیتزا را به بالا باز کنید. حال سوراخ هایی در دیواره ایجاد کنید و لوله ها را طوری برش دهید که از دو طرف جعبه عبور کند.

می توانید برای زیبایی از رنگ استفاده کرده و جعبه را به سلیقه خود رنگ آمیزی نمایید. اگر کاغذ رنگی سبز دارید می توانید جعبه را با آن سبز رنگ کنید تا بیشتر شبیه فوتبال دستی شود. در انتها ادمک ها را به لوله های پلاستیکی متصل کرده و جعبه را به شکل فوتبال دستی بسازید. برای زیبایی بیشتر حتی می توانید از تبلیغات روی جعبه های دیگر استفاده کرده و آن را به دیواره های جعبه متصل کنید تا یک زمین فوتبال واقعی را تداعی کند.

با جعبه پیتزا پایه لپ تاپ بسازید

همانطور که می دانید خنک ماندن لپ تاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. جعبه پیتزا به دلیل توخالی بودن مکان مناسبی برای قرار دادن هوا و ایجاد تهویه مناسب است. برای این کار تمام درزهای تو رفته جعبه ایفلوت پیتزا را باز کنید. آن را به شکلی تا یا برش بزنید که شیب مناسبی داشته باشد. می توانید روی درب پیتزا را سوراخ کنید تا هم تهویه مناسبی به وجود بیاید و هم بتوانید کابل ها را از داخل آن عبور دهید.

یک لانه پرنده با جعبه پیتزا بسازید

جعبه های پیتزا محل مناسبی برای ساخت خانه توسط پرندگان است. اگر درزهای تو رفته جعبه ایفلوت پیتزا را باز کنید و آن را در ارتفاع، در بالکن یا در پنجره قرار دهید، آن ها می توانند در آن لانه سازی کنند. همچنین در مدتی که مهمان شما هستند، می توانند مکان امنی برای بزرگ کردن جوجه ها داشته باشند. برای این کار بهتر است از جعبه های ضخیم تر استفاده کنید و یا چند جعبه را به هم اتصال دهید. از سوراخ نشدن جعبه در صورت سنگین شدن وزن پرندگان مطمئن شوید.

با جعبه پیتزا دیوار نگاره بسازید

اگر در خانه کودکی دارید که با نقاشی روی دیوار خانه شما را کلافه می کند، جعبه های پیتزا راه حال بسیار مناسبی هستند که بدون هزینه اضافی به کودکان خود فرصت نقاشی بدهید. این کار شما را از خرید کاغذ جدید و آسیب رساندن به طبیعت بی نیاز می کند. همچنین از طرفی نوعی بازیافت به شمار می آید. برای این کار چندین جعبه پیتزا را به هم اتصال دهید و به دیوار بچسبانید.

یک جعبه بازی با جعبه پیتزا بسازید

کافی است که داخل جعبه ایفلوت پیتزا یک نمد رنگی بچسبانید. این نمدهای رنگی می تواند در قالب بازی X/O باشد یا بازی شطرنج. به کمک این جعبه می توانید مهره های را نیز همیشه در جایی امن نگه دارید. بازی های دسته جمعی فرصت خوبی ایجاد می کنند، در دور همی های دوستانه و خانوادگی حوصله افراد سر نرود و ساعت های با هم سرگرم بازی شوند. می توانید هر جعبه پیتزا را به یک بازی جذاب تبدیل کنید تنها کافی است که از نمدهای رنگی کمک بگیرید.

با جعبه پیتزا ساعت دیواری بسازید

کافی است که جعبه پیتزای خود را با کمک یک موتور ساعت به یک ساعت دیواری تبدیل کنید. این کار برای آشپزخانه ایده خالی خواهد بود. حتی اگر در کار فروش مواد غذایی هستید، داشتن یک ساعت دیواری با طراحی جعبه ایفلوت پیتزا جذاب به نظر می رسد و می تواند توجه دیگران را جلب کند. اگر ساعت دیواری قدیمی دارید که از چهره آن خسته شدید موتور آن جدا کنید. در غیر این صورت می توانید موتور را از ساعت فروشی ها تهیه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله اهمیت بسته بندی در رشد یک کسب و کار را از دست ندهید!

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟