برندهای معروف رستورانی برای الهام گرفتن

برندهای معروف کافه و رستوران

الهام‌گرفتن از برندهای معروف، راهی آسان و فوق‌العاده مؤثر برای پیشرفت در کار است. این در مورد برندهای معروف رستوران و کافه در جهان هم صدق می‌کند. چرا که این برندها با روش‌ها و ترفندهای خاصی بعد از سال‌ها تجربه، بین مردم محبوب شده‌اند. اگر قصد افتتاح کافه‌ای پرفروش را دارید، اول با برندهای معروف کافه آشنا شوید. یا اگر فکر تأسیس یک فست‌فودی پرسود را در سر دارید، برندهای معروف فست ‌فود در دنیا مثل مک‌دونالد یا برگر کینگ را بشناسید. الهام‌گرفتن از آنها می‌تواند به پیشرفت در کار شما نیز کمک کند.

در ادامه این مطلب بزرگ‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های جهان را به شما معرفی کرده‌ایم. برای الهام‌گرفتن شما، در مورد دلیل معروفیت هرکدام از این رستوران‌ها هم به صورت مختصر توضیح می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

برندهای معروف رستورانی

برندها برای مردم یادآور کیفیت هستند و حس خوبی به آنها منتقل می‌کنند. به‌ویژه وقتی این حس خوب در مورد خوردن و آشامیدن باشد. کیفیت بالا می‌تواند به‌تدریج رستوران‌های کوچک را به رستوران‌های معروف و زنجیره‌ای تبدیل کند. برندهای زیادی در سراسر جهان به این صورت معروف شده‌اند و حالا با درآمدهای میلیاردی، به مشتریان زیادی سرویس می‌دهند. در ادامه با چند مورد از برندهای معروف رستوران، کافه و فست فود در جهان که اغلب زنجیره‌ای هستند، آشنا می‌شوید.

برگر کینگ Burger King

برگر کینگ به‌وسیله همبرگرهای خاص و بزرگ خود معروف شد. این رستوران و فست فود زنجیره‌ای به‌عنوان یکی از برندهای معروف فست فود تا سال 2018 بیشتر از 17 هزار شعبه در 100 کشور جهان داشته است.

چیپوتله |Chipotle Mexican Grill

چیپوتله به‌عنوان یک رستوران مکزیکی و یکی از برندهای معروف رستوران، شعبه‌های زیادی در نقاط مختلف جهان دارد. این رستوران با آماده‌سازی سریع غذا و سرو غذاهای سالم، باکیفیت و ارگانیک توانسته توجه مردم را به خود جلب کند.

استارباکس Starbucks

این مطلب بدون نام بردن از استارباکس که یکی از برندهای معروف کافه و بزرگ‌ترین کافی شاپ زنجیره ای در جهان است، کامل نمی‌شود. کافی و نوشیدنی‌های استارباکس حرف اول را در دنیا می‌زنند.

چیک فیل ای Chick-fil-A

سومین رستوران و فست فود زنجیره‌ای بزرگ در جهان، رستوران چیک فیل ای است. ساندویچ مرغ این مجموعه به‌اندازه‌ای محبوب است که چیک فیل‌ای را به یکی از برندهای معروف رستوران در دنیا تبدیل کرد.

مک‌دونالد McDonald’s

مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران و فست فود زنجیره‌ای در جهان با بیش از 37 هزار شعبه در کشورهای مختلف است. طعم خاص و ویژه همبرگرهای مک‌دونالد و خدمات فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، این مجموعه را به یکی از برندهای معروف فست فود تبدیل کرده است که بیشتر از 1.5 میلیون کارمند در سراسر جهان دارد.

تاکوبل Taco Bell

تاکوبل در نیویورک و با سرو غذاهای مکزیکی، فعالیت خود را شروع کرد. در حال حاضر با بیشتر از 7000 شعبه در کشورهایی مثل هند، استرالیا، کانادا، سنگاپور، کره، ایالت متحده عربی و… رتبه چهارم را در لیست بزرگ‌ترین فست‌فودهای زنجیره‌ای جهان دارد.

اپل بیز Applebeess

اپل بیز با سرو انواع همبرگر، پیتزا، سالاد، گریل و … با کیفیت عالی و قیمت مناسب به‌عنوان یکی از برندهای معروف رستوران در جهان شناخته می‌شود. اپل بیز بیشتر از 2 هزار شعبه در امریکا و 15 کشور جهان دارد.

کافه لاواز Lavazza Coffee

کافه لاواز با بیشتر از 4 هزار کارمند در 100 کشور جهان، یکی از برندهای معروف کافه در جهان است. لاواز یک برند قهوه ایتالیایی معروف است و در فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی سهیم بوده است.

پیتزاهات Pizza Hut

پیتزا هات یک رستوران زنجیره‌ای و از برندهای معروف فست فود در جهان است که پیتزا سرو می‌کند. پیتزا هات، پیتزا را به‌عنوان یک غذای سالم‌تر جایگزین همبرگرهای چرب کرد و این‌گونه به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. در حال حاضر با بیشتر از 17 هزار شعبه در 100 کشور و میلیون‌ها مشتری در روز، بزرگ‌ترین پیتزافروشی در جهان است.

دومینوز  Domino’s

یکی دیگر از بزرگ‌ترین پیتزافروشی‌های زنجیره‌ای در جهان با بیش از 10 هزار شعبه، رستوران دومینوز است. غذاهای آمریکایی، ایتالیایی، انواع ساندویچ تنوری، پاستا، نوشیدنی و… نیز در این مجموعه سرو می‌شود.

دانکن دوناتس Dunkin’ Donuts

دانکن دوناتس یک کافی‌شاپ زنجیره‌ای با بیش از 11 هزار شعبه در کشورهای مختلف جهان است. این کافی‌شاپ که یکی از برندهای معروف کافه است، قهوه، دونات، شیرینی، صبحانه و.. را در منوی خود دارد. از دستاوردها و اقدامات این رستوران کافی‌شاپ زنجیره‌ای می‌توان به رکورد فروش 6 میلیاردی در سال، رتبه وفاداری مشتری در بین سایر کافه‌ها و کاهش چربی محصولات اشاره کرد.

لیتل سزارز Little ceasars

سومین فست فود زنجیره‌ای بزرگ در آمریکا، لیتل سزارز است. این رستوران انواع پیتزا را سرو می‌کند. در بخش منوی اختصاصی، مشتری می‌تواند هر چه بخواهد را به پیتزا اضافه کند. همچنین سفارشات را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتری می‌رساند. لیتل سزارز به‌عنوان یکی از برندهای معرف رستوران فست فود، منوی خود را زودبه‌زود به‌روزرسانی می‌کند.

دیری کوئین Dairy Queen

دستور مخصوص بستنی‌های دیری کوئین توسط جان فرمونت مک‌کولو و پسرش، زمینه‌ساز تأسیس رستوران دیری کوئین شد. به‌مرور انواع دسر، برگر و فست فود به منوی این رستوران اضافه شدند و دیری کوئین به یکی از برندهای معروف فست فود با شعبه‌های متعدد در جهان، تبدیل شد.

کی اف سی KFC

رستوران زنجیره‌ای کی اف سی (مخفف مرغ‌سوخاری کنتاکی) با مرغ‌های سوخاری خاص و خوش‌طعمی که دستور تهیه آنها همچنان مخفی است، معروف شد. شعبه‌های KFC به بیشتر از 118 کشور دنیا، گسترش یافته‌اند. کی اف سی که رقیب مک‌دونالد به شمار می‌رود، نقش مهمی در شناساندن مرغ سوخاری به جهان داشت.

ساب وی Subway

یکی دیگر از فست‌فودهای زنجیره‌ای و معروف با بیش از 37 هزار شعبه در جهان، ساب وی است. محبوبیت این مجموعه به‌خاطر فست‌فودهای سالم‌تر، غذاهای دریایی خوشمزه و سالادهای پرطرف‌دار است. به‌طوری‌که روزانه در شعبه‌های این رستوران زنجیره‌ای، حدود 8 میلیون ساندویچ سرو می‌شود.

وندیز Wendy’s

یکی از پرفروش‌ترین و بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای در جهان، رستوران فست فود وندیز است. ساندویچ، همبرگر، غذاهای دریایی، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و… در شعبه‌های این رستوران سرو می‌شود. البته باتوجه‌به هر منطقه غذاهای محلی آن منطقه نیز در این شعبه‌ها به فروش می‌رسد. محبوبیت این رستوران به دلیل طعم خاص غذاها و کیفیت مواد غذایی است.

جمع‌بندی

رستوران‌های برند و معروف نه‌تنها نقش مهمی دارند بلکه منبع الهام مهمی برای سایر رستوران‌ها هستند. برندهای معروف رستوران، بهترین الگو برای افرادی هستند که تازه در اول مسیر قرار دارند. یا حتی رستوران‌هایی که بعد از مدت طولانی پیشرفت خاصی نداشته‌اند. این مقاله به معرفی برندهای معروف کافه و برندهای معروف فست فود در جهان اختصاص داشت. هدف این بود که این برندها را بشناسید و از آنها الهام بگیرید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟